top of page
בריאות האינטימית של האישה

שיפור הבריאות האינטימית של האישה

נשים רבות מתלוננות על דלקות חוזרות, שהן לא מצליחות להיפטר מהן למרות טיפולים רבים. אחת המטופלות שלי תיארה את המצב במילים פשוטות "אין לי חיים". היא סיפרה כיצד היא חוששת מכך שהסביבה הקרובה לה תדע שהיא סובלת כל הזמן מדלקות ותקטלג אותה כמישהי שאינה נקייה, היא אישה מסורתית ומאוד מתביישת במה שהיא עוברת. מצאתי את עצמי מסביר לה שאף שהיגיינה אינטימית היא חשובה, אישה בהחלט יכולה להיות בעלת הגיינה אינטימית גבוהה ביותר ועם בן זוג קבוע משך שנים ובכל זאת לסבול מדלקות חוזרות המטרידות את עולמה.

דלקות חוזרות בנרתיק תלויות בשינויים בחומציות הנרתיק. כדי שחומציות הנרתיק תחשב תקינה היא חייבת להיות במדד ph מתחת ל-5. כאשר החומציות תקינה, הפלורה שהיא מרבד החיידקים הטובים בנרתיק שומרת על בריאות וגינלית. כאשר החומציות בנרתיק עולה מסיבות שונות, אוכולסיית החיידקים והפטריות הגורמים לדלקות עולה וגורמת לדלקות חוזרות. הפלורה מורכבת מחיידקים שנקראים לקטובצילים והם מהווים חלק בלתי נפרד מהסביבה הטבעית של רירית הנרתיק, הם מייצרים חומצה לקטית, ומונעים מחיידקים אחרים להידבק לנרתיק. הורמון האסטרוגן מייצר מדיום אופטימלי לצמיחת החיידקים הלקטובצילים. העידוד נעשה על ידי הגברת ייצור הגליקוגן המתפרק לגלוקוז ומשמש כחומר מזין לחיידקים אלו. 

סימפטומים כגון ריח רע, גרד, צריבה וכאבים במתן שתן וקיום יחסי מין והפרשות לא רגילות, כפי המוכר לנשים, יכולים להעיד על דלקת בנרתיק. יחד עם זאת, חשוב להבין שיש פעמים שלא ניתן באמצעות הסימפטומים הללו לאתר דלקת בנרתיק ולכן חשוב מאוד לבקר אצל רופא נשים בכל חשש שעולה לקיומה של דלקת וגם לוודא העדר קיומה בבדיקות תקופתיות שנועדו לבחון בכלליות את בריאותה האינטימית של האישה.

דלקת בנרתיק היא לא רק בעיה שכיחה מאוד, הגורמת לאובדן רב של ימי עבודה, אלא בעיה שמטרידה נשים רבות. הערכות בארצות הברית  מדברות על כך שהיא עולה למערכת הרפואית יותר ממיליארד דולר בשנה, דבר המלמד על שכיחותה.

מה ניתן לעשות כדי להקטין את הסיכון ללקות בדלקת בנרתיק?

1. רצוי מאוד לשמור על היגיינה גבוהה של האיזור האינטימי​.

2. להשתדל להשתמש בסבונים מותאמים לניקוי אינטימי.

3. להימנע משימוש בפדים ותחתוניות או נייר טואלט עם בישום או טלק. 

4. רצוי להשתדל לא ללבוש בגדים הדוקים מדיי באיזור האינטימי. 

5. ככלל קיום יחסי מין עם בן או בת זוג קבועים עשויים להקטין את הסיכון לדלקות בנרתיק.

לעיתים נדמה, שלמרות כל העצות את מוצאת את עצמך עם דלקות חוזרות בנרתיק בכל זאת, בייחוד כאשר יש מאחורייך מספר לידות או שאת קרובה לגיל 40 או אחריו. זאת משום שהלידות הגורמות להתרחבות הנרתיק שוחקות את הרירית שלו בנוסף וגם שינויי הגיל מסייעים לשחיקת הרירית. נוצר מצב, שלמרות כל העצות המועילות את מוצאת את עצמך במצב מתסכל, שהפתרון לו מצוי בעיבויה של הרירית בחזרה.

הטיפול החדשני בלייזר להצרת הנרתיק נועד לסייע בבעיה זו וגם למנוע אותה. הטכנולוגיה החדשנית בלייזר ביחד עם טיפולים תומכים נוספים מאפשרת את גירוי הנרתיק באופן המביא לייצור הקולגן מחדש. עם ייצור מוגבר של הקולגן חוזרת חומציות הנרתיק לתקינות והפלורה הטובה של הנרתיק מקבלת חזרה אתה המזון הדרוש להתפתחותה, כך מתעבה רירית הנרתיק. את חוזרת למצב הנרתיק שנים רבות לפני שהילדים המדהימים שהבאת לעולם שחקו אותו. ביחד חוזרת אלייך בריאותך האינטימית כאישה שנהנית גם מבשלות וגם מתחושה רעננה של אישה צעירה לפני.

מהיר

טיפול פשוט ונוח המבוצע ללא אשפוז ואורך דקות אחדות בלבד

אודות הטיפול

טיפול הלייזר נעשה בטכנולוגיית femtouch באופן שאינו כירורגי, לא הורמונלי, שאינו דורש אשפוז. מדובר בטכנולוגיה חדשנית לטיפול באמצעות לייזר co2 טיפול מדויק ומבוקר של קרני לייזר מזעריות (microbeam) על דופן הנרתיק. פעולה זו מעודדת צמיחת רקמה חדשה על ידי גירוי ייצור הקולגן.

למה עליי לצפות?

מתי אוכל לראות תוצאה? בדרך כלל יש צורך בשניים עד ארבעה טיפולים להשגת התוצאות הרצויות בדופן הנרתיק. בבדיקות קליניות נשים דיווחו על תחושת שיפור ממשית כבר לאחר טיפול אחד או שניים.

למה אוכל לצפות לאחר הטיפול?

מיד לאחר הטיפול תיתכן תחושת חום קלה מאוד

דופן הנרתיק copy.jpg

הרופא המטפל יעביר את האפליקטור לאורך דופן הנרתיק בתנועה מבפנים כלפי חוץ

חלקיקי קרן לייזר מוקרנות copy.jpg

חלקיקי קרני לייזר (fractional) מוקרנות לאורך דופן הנרתיק

אולי יעניין אותך גם...

צרי קשר
bottom of page