top of page
בריחת שתן בלייזר

בריחת שתן במאמץ

דליפת שתן במאמץ היא בעיה שיכולה להותיר נשים רבות במבוכה, היא גורמת לעוגמת נפש פיזית, אך יותר מכך נפשית. במקרים חמורים יותר היא יכולה לגרור שימוש תדיר בפדים או מוצרי ספיגה עבים אחרים. נשים אוהבות להיות בשליטה בכל התחומים שהן מנכסות לעצמן בתחום מומחיותן, אם זה בסידור הבית, אם זה בבישול כאשר הן נוטלות על עצמן את התפקיד הזה, אם זה בהישגי קריירה, כאשר הן מחליטות לפתח אותה ואם זה בגידול הילדים. התחומים בהן נשים מסגלות לעצמן את השליטה משתנים, אך תחושת השליטה היא חוט שני שעובר בכולן. לכן, התחושה הקשה של אובדן השליטה בצורך הבסיסי של מתן שתן פוגעת ראש בראשונה בתחושת הדימוי העצמי שלהן ומהווה יותר מפגיעה פיזית.

אי שליטה במתן שתן מתרחשת לרוב במאמץ, כאשר פעילות גופנית כגון עיטוש, שיעול, ריצה או הרמת משקל יכולה להיות הטריגר להתרחשות התופעה. כתוצאה מיצירת לחץ (מתח) על השלפוחית נגרמת דליפת שתן.

אם את סובלת מבריחת שתן את עלולה להיתקל בתופעה כאשר את מתעטשת, משתעלת, צוחקת, עומדת או בשעה שאת יוצאת ממכוניתך, כאשר את מרימה משהו כבד או מבצעת פעילות ספורטיבית ולא פחות חשוב, כאשר את מקיימת יחסי מין.

בריחת שתן במאמץ היא תופעה המתרחשת בשל היחלשות השרירים ורקמות אחרות התומכות בשלפוחית השתן - אלו הם השרירים של רצפת האגן והשרירים המווסתים את שחרור השתן (הספינקטר של השתן) כאשר שלפוחית השתן מלאה, הלחץ על השלפוחית גדל ממילא והמוח שולח אותות חשמליים הדוחקים בנו לרוקן אותה. כאשר אישה סובלת מדליפת שתן, לחץ מוגבר על השלפוחית המוביל לדחף לריקונה בד"כ עלול להאיץ דליפה בלתי נשלטת של השתן בשלפוחית.

במצב רגיל, כאשר השלפוחית מתמלאת שסתומים מונעים מהשתן לצאת מצינור השופכה אל מחוץ לגוף. שסתומים אלו נשארים סגורים עד להגעתך לחדר השירותים וריקון השלפוחית. כאשר נוצרת חולשת שרירים, פעולת השסתומים נפגעת והגוף לא מצליח להותיר אותם במצב של כיווץ חזק ולכן כל דבר שמפעיל לחץ על שרירי הבטן והאגן – התעטשות, כיפוף, הרמה, צחוק חזק – יכול להפעיל לחץ על שלפוחית השתן ולגרום לכך שהשסתומים לא ימנעו יציאת שתן מוחלטת. כך נוצרת למעשה דליפת השתן.

נשים שסובלות מבריחת שתן מרגישות נבוכות מאוד ועלולות לבודד את עצמן, להגביל את חיי העבודה שלהן ואת חייהן החברתיים מחשש לתוצאה שתוביל לעוגמת נפש. לרוב הן מדירות את עצמן מפעילות גופנית או פעילויות פנאי שונות והן עלולות אף להיתקל בחששות כבדים שמלווים הליך קיום יחסי מין עם בני או בנות זוגן.

גורמי סיכון שיכולים להביא לאובדן כוח של שרירי רצפת האגן וסוגרי השתן הם בין היתר:

1. הריונות ולידות (גם כאשר אישה עוברת ניתוח קיסרי השרירים יכולים להיחלש).

2. מחלות הגורמות לשיעול או התעטשות כרונית.

3. השמנת יתר.

4. עישון.

5. פעילות גופנית מאומצת, כגון ריצה או קפיצה לאורך שנים רבות.

6. שינויי גיל או התבגרות האישה.

7. ניתוח קודם באיזור האגן.

8. גיל מעבר.

עד להמצאתה של שיטת טיפול טכנולוגית בלייזר להצרת הנרתיק ושיפור הבריאות האינטימית בו, כדי להקטין את תופעת דליפת השתן ניתן היה לנקוט במספר פעולות אפשריות:

1. עריכת תרגול ותרגילי קגל.

2. צמצום צריכת חומרים המעוררים את שלפוחית השתן כגון, קפאין, אלכוהול ותרופות מסוימות המגבירות את הדחף לתת שתן (משתננים).

3. צמצום באכילת מאכלים הגורמים לעצירות.

4. הורדה במשקל במקרים של השמנת יתר כדי למנוע לחץ על פנים הבטן.

5. צמצום צריכת המשקאות אחרי הצהריים.

היום טיפול לייזר מפוצל מציע טיפול חדשני באטרופיה של הנרתיק כדי למנוע את בריחת השתן במאמץ. באטרופיה נרתיקית שמים דגש על התחדשות הנרתיק באמצעות גירוי האיזור בלייזר המביא לייצור מוגבר של קולגן בתאים וברקמות והפיכת השינויים האטרופיים שהתרחשו באיזור כתוצאה מחוסר אסטרוגן, האחראי על ייצור הקולגן. עם ייצור מחודש של קולגן הטון והסיכה של הנרתיק מתאוששים ואובדן השתן נמנע על ידי הגדלת עובי הנרתיק וחיזוק השוכפה ואלו מביאים לשליטה טובה יותר בבריחת השתן. הטיפול אינו דורש אשפוז ולא מדובר בפעולה ניתוחית או פולשנית בכלל. בהתאם למידת האטרופיה, המטופלת עשויה להזדקק לבין 3 ל -4 מפגשים נפרדים זה מזה, בהפרש זמנים של 4-6 שבועות וייתכן שתחזור לפעילות היומיומית מיד אחרי כל מפגש.

בסופו של יום, הטיפול החדשני בלייזר מציע לנשים הסובלות מדליפת שתן במאמץ שינוי מציאות חיים לא רק במובן הפיזי. לאחר הטיפול, בסבירות גבוהה תוכלי לנהל את בריחת השתן במאמץ ולא היא תנהל אותך. בכך תשפרי את רווחתך האישית הכללית. חשוב להבין, שבריחת שתן במאמץ שכיחה יותר אצל נשים מאשר אצל גברים והיא משפיעה באחוז גבוה יותר ככל שגיל האישה עולה. בטווח הגילאים בין 35 ל-44 שנים ניתן למצוא כבר 1% מכלל הנשים הסובל מהתופעה, מגיל 45 עד 55, האחוז גדל ל-8% מכלל הנשים ומעל 55 12% מכלל הנשים סובלות מהתופעה. חשוב מאוד שכל אישה שקוראת את המאמר תבין שהיא לא חייבת להמשיך לסבול, הטיפול החדשני בהחלט עשוי להיות פתרון שישנה את חייה. את מחליטה האם לבזבז את השנים הבאות או להחזיר את השליטה לידייך.

מהיר

טיפול פשוט ונוח המבוצע ללא אשפוז ואורך דקות אחדות בלבד

אודות הטיפול

טיפול הלייזר נעשה בטכנולוגיית femtouch באופן שאינו כירורגי, לא הורמונלי, שאינו דורש אשפוז. מדובר בטכנולוגיה חדשנית לטיפול באמצעות לייזר co2 טיפול מדויק ומבוקר של קרני לייזר מזעריות (microbeam) על דופן הנרתיק. פעולה זו מעודדת צמיחת רקמה חדשה על ידי גירוי ייצור הקולגן.

למה עליי לצפות?

מתי אוכל לראות תוצאה? בדרך כלל יש צורך בשניים עד ארבעה טיפולים להשגת התוצאות הרצויות בדופן הנרתיק. בבדיקות קליניות נשים דיווחו על תחושת שיפור ממשית כבר לאחר טיפול אחד או שניים.

למה אוכל לצפות לאחר הטיפול?

מיד לאחר הטיפול תיתכן תחושת חום קלה מאוד

דופן הנרתיק copy.jpg

הרופא המטפל יעביר את האפליקטור לאורך דופן הנרתיק בתנועה מבפנים כלפי חוץ

חלקיקי קרן לייזר מוקרנות copy.jpg

חלקיקי קרני לייזר (fractional) מוקרנות לאורך דופן הנרתיק

אולי יעניין אותך גם, שהטיפול מסייע בנוסף ל...

צרי קשר
bottom of page