top of page
iStock-983707350.jpg

הסוד האינטימי שלך… סובלת מיובש, גרד או כאבים בקיום יחסים? טיפול מהפכני בתופעות אלו מציע פתרון חדשני לשיפור איכות חייך

לאורך כל חייהן, נשים עוברות שלבים שונים המובילים לשינויים המשפיעים באופן בלתי נמנע על האיזור האינטימי שלהן: הריונות, לידות וגם גיל המעבר הם נקודות מפנה בגופה של אישה וגורמים עיקריים לשינוי באיבר המין הנשי. שינויים אלו כוללים בין היתר שינוי עובי, גמישות, סיכה ויכולת מתח.

כל השינויים הללו מביאים לירידה ברמת האסטרוגן האחראי ישירות על שימון איבר המין הנשי ולכן נוצרת תחושת היובש. בנוסף לידות, הריונות, שינויי גיל וסימפטומים של גיל המעבר גורמים לדילול קירות הנרתיק, דילול אשר גורם לדלקות, יובש כללי, אובדן גמישות ואפילו זיהומים המתרחשים עקב שינוי רמת ה-ph (חומציות) של הנרתיק.

תסמינים אלו מכונים אטרופיה וגינאלית. בנוסף לגורמים אלו, שהם ככלל הגורם הנפוץ לאטרופיה, אטרופיה יכולה להיגרם גם על ידי בליעה של תרופות מסוימות, שימוש בטבק או התערבות כירורגית בגוף האישה, כגון כריתת שחלות, הנקה ומצבים נוספים. תסמיני האטרופיה משפיעים ישירות על קיום יחסי המין ובמקרים מסוימים עלולים לגרום לתחושת שריפה, גירוי, כאב במגע או אפילו דליפת שתן.

למרות שלא מדובר בפתלוגיה חמורה, זה בהחלט מצב שעלול להטריד מאוד את מהלך חייך כאישה ולפגוע באיכותם כמו גם להפחית את הביטחון האישי שלך ולמנוע ממך להתמודד עם הבעיה באופן טבעי ומוקדם. כך התסמינים הופכים להיות חלק ממך לאורך תקופה כה ארוכה, עד שאת עשויה לאבד את הערכתך העצמית

 

אלו תסמינים מאפיינים אטרופיה נרתיקית?

יובש בנרתיק עקב חוסר סיכה.

צריבה בעת השתנה.

כאב או צריבה בעת קיום יחסי מין ודימום שלאחר מכן.

צניחת איברי המין - אובדן הגמישות והסיכה גורם לדפנות הנרתיק להיות דקות יותר ולנוע למטה.

דליפת שתן.

הגדלת חומציות הנרתיק (pH) הנרתיק, אשר יכולה לגרום לנטייה לזיהומים בדרכי השתן או הנרתיק.

מה ההשפעות של אטרופיה נרתיקית על נשים בגיל המעבר?

הפחתה הדרגתית של רמות האסטרוגן עקב הפסקת המחזור ותפקוד השחלות בגיל המעבר יוצרת שינויים רבים, ביניהם שינויים במערכת העיכול בשל הרגישות הרבה שיש לפעולת האסטרוגן. 

הסימפטומים השכיחים ביותר לאטרופיה זו הם תחושת היובש, הגירוד, הצריבה וחוסר הנוחות בעת השתנה. כל זה מעורר את מה שאנחנו מכירים כ- dyspareunia, תופעה המובילה לכאב בעת קיום יחסי מין.

 קיר הנרתיק הופך להיות דק מאוד, מאבד גמישות. הנרתיק נעשה קצר וצר יותר. כאשר הייצור הרירי פוחת, אדם חולה מרגיש יבש ויכול לדמם עם טראומות קטנות, הפות עוברת גם היא את אותם השינויים, כאשר חומר הסיכה השומני בה פוחת והיא מתייבשת. 

כל זה יכול להשפיע על איכות יחסי המין ועל כן איכות החיים של נשים בגיל המעבר.

כ -50% מהנשים בגיל המעבר סובלות מתסמינים אלו, אשר יכולים להיות מתונים או חמורים. בהתחשב בעלייה הניכרת של אורך החיים של האוכלוסייה בעשורים האחרונים, נשים עלולות לסבול מסימפטומים אלה בתקופה של יותר משליש חייהם.

 

האם אטרופיה נרתיקית מתרחשת רק אצל נשים בגיל המעבר?

מחקרים מראים כי אחת מכל 6 נשים סובלת מתופעת יובש נרתיקי ועקב כך סובלת מכאבים בשעת קיום יחסים אינטימיים. בנוסף מסתבר כי התופעה עלולה להופיע החל מגיל צעיר ואילך, אולם שכיחותה נוטה לעלות אחרי גיל 40, זאת במקביל לירידה הטבעית של ריכוז החומרים מגבירי הלחות (חומצה היאלרונית) באזורים שונים בגוף (עיניים עור מפרקים והאיזורים האינטימיים). מעבר לתחושת אי הנוחות היומיומית, תופעה זו עלולה לפגוע קשות בתחושת הביטחון העצמי, להוביל להימנעות מקיום יחסי מין ואף לפרידה בין בני זוג.

היום נשים מודעות יותר למיניות שלהן ומשקיעות רבות בטיפוח האסתטי, אבל עם עד לאחרונה היו הפתרונות מסורבלים ודורשי מאמץ רב מהמטופלת, כיום מגיעה בשורה אמיתית בטכנולוגיה חדשה ופורצת תחום.

על מה מתבססת הטכנולוגיה החדשנית?

חידושי הטכנולוגיה בתחום הגינקולוגיה והאסתטיקה הפונקציונאלית, מסייעים לפתרון בעיית היובש בנרתיק על ידי התחדשות הנרתיק באמצעות טיפול לייזר CO2 וטיפולים תומכים שונים כגון חומצה היאלורונית

לייזר CO2 intravaginal, באמצעות אפקט החום שלו, מגרה את הייצור של קולגן ברקמות הנרתיק, אשר אחראי על שחזור פונקציונליות הנרתיק באופן אינטגרלי. בדרך זו מושגים:

1. הפחתת קוטר הנרתיק.

2. החזרת טון והשמנת הנרתיק.

3. אספקת שליטה וכוח בנרתיק.

4. החזרת תקינות ה- pH של הנרתיק.

5. חיזוק דופנות הנרתיק בכדי למנוע דליפת שתן.

לכמה טיפולים אזדקק ומה משך כל טיפול?

מדובר בסדרת טיפולים בין 3-4. הטיפולים נעשים אחת לחודש או בהפרש של 6 שבועות בדרך כלל. הטיפול נמשך בין 5 ל- 15 דקות. לאחר הטיפול, לרוב המטופלת יכולה לחזור לחיים נורמליים. 

מהם הטיפולים התומכים?

בנוסף לטיפול הלייזר, ישנן אפשרויות תומכות לטיפול ביובש הנרתיק, כגון הידרציה עם חומצה היאלורונית בקיר הנרתיק, אשר מסייעת להילחם בכאב במהלך יחסי מין. שימוש בטיפולים אלו, כטיפולים תומכים, יכול לסייע ולחזק את התהליך.

מהיר

טיפול פשוט ונוח המבוצע ללא אשפוז ואורך דקות אחדות בלבד

אודות הטיפול

טיפול הלייזר נעשה בטכנולוגיית femtouch באופן שאינו כירורגי, לא הורמונלי, שאינו דורש אשפוז. מדובר בטכנולוגיה חדשנית לטיפול באמצעות לייזר co2 טיפול מדויק ומבוקר של קרני לייזר מזעריות (microbeam) על דופן הנרתיק. פעולה זו מעודדת צמיחת רקמה חדשה על ידי גירוי ייצור הקולגן.

למה עליי לצפות?

מתי אוכל לראות תוצאה? בדרך כלל יש צורך בשניים עד ארבעה טיפולים להשגת התוצאות הרצויות בדופן הנרתיק. בבדיקות קליניות נשים דיווחו על תחושת שיפור ממשית כבר לאחר טיפול אחד או שניים.

למה אוכל לצפות לאחר הטיפול?

מיד לאחר הטיפול תיתכן תחושת חום קלה מאוד

דופן הנרתיק copy.jpg

הרופא המטפל יעביר את האפליקטור לאורך דופן הנרתיק בתנועה מבפנים כלפי חוץ

חלקיקי קרן לייזר מוקרנות copy.jpg

חלקיקי קרני לייזר (fractional) מוקרנות לאורך דופן הנרתיק

אולי יעניין אותך גם...

צרי קשר
bottom of page